FAQ - pytania i odpowiedzi
ZGIERSKA KARTA MIESZKAŃCA:
▪️ Jaki jest czas oczekiwania na Zgierską Kartę Mieszkańca?
Odpowiedź: Czas oczekiwania na kartę to maksymalnie 30 dni. Jednak staramy się, by był to najwyżej tydzień.
▪️ W jaki sposób informujecie o tym że karta już gotowa do odbioru?
Odpowiedź: Zostaną Państwo poinformowani mailowo lub telefonicznie. Punkt odbioru karty znajduje się pod adresem: ul. Narutowicza 29, Zgierz.
▪️ Do kiedy ważna jest Zgierska Karta Mieszkańca?
Odpowiedź: Od maja 2024 r. przedłuża się kartę na jeden rok. Składając wniosek o przedłużenie karty, należy załączyć skan dokumentu potwierdzającego opłacanie podatków w Zgierzu.
▪️ Gdzie mam zalogować swoją kartę?
Odpowiedź: Jeśli składacie wniosek o wydanie karty w formie fizycznej, nie ma takiej potrzeby. Po odebraniu karty możecie Państwo się nią posługiwać wszędzie tam, gdzie ona działa. Natomiast po złożeniu wniosku o wydanie karty wyłącznie w formie elektronicznej (online), musicie ściągnąć na swój smartfon bezpłatną aplikację Miasto Zgierz. Zgierska Karta Mieszkańca jest zintegrowana z tą aplikacją.
▪️ Podczas składania wniosku o kartę wyświetlił się komunikat o wcześniejszym użyciu mojego numeru PESEL. O co chodzi?
Odpowiedź: Ponieważ system Zgierskiej Karty Mieszkańca zawiera w sobie wcześniej utworzone bazy danych: Zgierskiej Karty Seniora i Zgierskiej Karty Dużej Rodziny - możliwe, że osoba posiadająca jedną z tych dwóch starszych kart widnieje już w systemie. W takim przypadku należy zgłosić się osobiście do Zgierskiego Centrum Seniora przy ul. Narutowicza 29. Sprawa zostanie natychmiast wyjaśniona.
▪️ Czy mogę odebrać Zgierską Kartę Mieszkańca w imieniu innej osoby pełnoletniej, która złożyła wniosek o jej wydanie?
Odpowiedź: Tak, ale z odpowiednio napisanym upoważnieniem. Działa to jak na poczcie przy odbiorze przesyłki poleconej: upoważnienie musi zawierać dane (nazwisko, numer dowodu osobistego) zarówno osoby, która złożyła wniosek o kartę i upoważnia kogoś do jej odbioru, jak też samej osoby odbierającej.
WAŻNE: Osoba upoważniona do odbioru Zgierskiej Karty Mieszkańca musi mieć przy sobie swój dowód osobisty - i okazać go wraz z upoważnieniem.
DZIECKO:
▪️ Czy dla dzieci też trzeba składać wniosek o kartę, czy może one są "wliczane" w kartę dorosłego?
Odpowiedź: Trzeba składać oddzielny wniosek. Zgierska Karta Mieszkańca jest podzielona na kategorie wiekowe.
▪️ Jak założyć kartę dla dziecka?
Odpowiedź: O wydanie Zgierskiej Karty Mieszkańca dla osoby niepełnoletniej wnioskuje rodzić lub opiekun prawny. W elektronicznym wniosku - tam, gdzie podaje się dane posiadacza karty - dorosły wpisuje dane dziecka. Wpisany numer PESEL dziecka od razu powoduje, że formularz wniosku dostosowuje się automatycznie: pojawia się "Junior" w polu "Rodzaj karty", a niżej pojawia się część dodatkowa: Dane rodzica / opiekuna prawnego. Po złożeniu wniosku, gdy zostanie on rozpatrzony pozytywnie, wiadomość o przyznaniu karty przyjdzie jako e-mail do osoby składającej wniosek - czyli dorosłej.
▪️ Co w przypadku kiedy dziecko ma jednego opiekuna prawnego?
Odpowiedź: Wymagane są dane tylko jednego opiekuna. W pole "Dane posiadacza karty" wpisuje się dane dziecka, w pole "Dane rodzica / opiekuna prawnego" dane tylko jednego opiekuna, w tym numer swojej karty.
SENIORZY:
▪️ Czy posiadacz Zgierskiej Karty Seniora musi składać wniosek o wydanie Zgierskiej Karty Mieszkańca?
Odpowiedź: Nie musi. Zgierska Karta Seniora nie straciła swojej ważności. Ale Zgierska Karta Mieszkańca ma w sobie wszystkie korzyści wynikające z posiadania Zgierskiej Karty Seniora.
Wszystkich Państwa, którzy dotąd nie wyrobili sobie Zgierskiej Karty Seniora, zapraszamy do składania wniosków o wydanie Zgierskiej Karty Mieszkańca w wersji "Senior". Otrzymujemy dokładnie te same korzyści!
TRANSPORT:
▪️ Czy posiadanie Zgierskiej Karty Mieszkańca daje zniżkę na przejazdy komunikacją miejską MUK?
Odpowiedź: Tak! Zgodnie z decyzją zgierskich radnych (podjętą na LXX Sesji Rady Miasta Zgierza, w grudniu 2023 roku) posiadacze Zgierskiej Karty Mieszkańca są uprawnieni do 10% ulgi w miejskiej komunikacji autobusowej na terenie Gminy Miasto Zgierz oraz na liniach autobusowych objętych porozumieniami międzygminnymi: linie 2 BIS i 10, dla których organizatorem publicznego transportu zbiorowego jest Gmina Miasto Zgierz.
WAŻNE: Ulgi dla posiadaczy Zgierskiej Karty Mieszkańca dotyczą TYLKO biletów okresowych (tzw. migawek), normalnych i ulgowych, zakupionych w systemie elektronicznym.
WAŻNE: Zakupić lub doładować migawkę ze Zgierską Kartą Mieszkańca (czyli z ulgą) można TYLKO w następujących punktach stacjonarnych MUK: w siedzibie spółki na Placu Kilińskiego 7, przy ul. Gałczyńskiego, przy ul. Kolejowej, w Ozorkowie - punkt MUK.
Załącznik (treść uchwały):
Uchwała nr LX8432023 w sprawie korzystania z ulg w MUK.pdf (572,44KB)
▪️ Czy zniżka obowiązuje też dla migawki "Wspólny Bilet Łódzko - Zgierski" oraz na przejazdy liniami autobusowymi 6 i 61 poza granice Zgierza?
Odpowiedź: Na ten moment - nie.
Trwają rozmowy z łódzkim MPK w sprawie objęcia rabatem Zgierskiej Karty Mieszkańca także migawek "WBŁ-Z", o ewentualnych zmianach będziemy na bieżąco informować. Natomiast jeśli ktoś nabędzie ze zniżką migawkę na wszystkie zgierskie linie autobusowe, albo tylko na linię 6 lub 61, na przejazdy do granic miasta Zgierza, rabat 10% jak najbardziej będzie obowiązywał.
▪️ Czy kupując migawkę w automacie w autobusie będzie wiadomo, że osoba ją nabywająca ma takową kartę?
Odpowiedź: Nie, aktualnie zniżki na kartę można otrzymać, kupując migawkę w Miejskich Usługach Komunikacyjnych na placu Kilińskiego w Zgierzu.
ZAMELDOWANIE:
▪️ Jeśli jestem jednocześnie zameldowany i zamieszkały pod danym adresem, to jaki "Rodzaj zamieszkania" w tej rubryce powinienem wybrać, zamieszkały czy zameldowany? Czy ma to na coś wpływ?
Odpowiedź: Jeśli jesteście Państwo zameldowani w Zgierzu, to proszę zaznaczyć "zameldowany". Jeśli zamieszkujecie w Zgierzu i rozliczacie tu podatki, to prosimy wybrać pole "zamieszkały".
PARTNERZY:
▪️ Dlaczego warto zostać partnerem?
Odpowiedź: Dołączenie do grona Partnerów Zgierskiej Karty Mieszkańca to doskonała okazja, aby dotrzeć do nowej grupy klientów i wyróżnić się na lokalnym rynku. Miejsce na Twoją ofertę pozwala na wprowadzenie różnorodnych korzyści dla mieszkańców: zniżek, promocji, rabatów lub specjalnych usług. To szansa na zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki i budowanie lojalności klientów.
Karta łączy lokalnych przedsiębiorców z mieszkańcami, kreując sytuację win-win dla obu stron. Możesz dostosować swoją ofertę do konkretnej grupy docelowej – dzieci, młodzieży, dorosłych, seniorów lub dużych rodzin – zwiększając atrakcyjność swoich usług.
Oferujemy także wsparcie promocyjne! Partnerzy Zgierskiej Karty Mieszkańca są promowani na dedykowanej stronie internetowej oraz fanpage'u Miasta Zgierz na Facebooku, co zwiększa zasięg Twojej oferty.
Przedsiębiorcy zainteresowani przystąpieniem do programu mogą złożyć wniosek za pomocą Formularz deklaracji dla partnera (PDF) dostępnego na naszej stronie.
▪️ Czy Partnerzy Zgierskiej Karty Mieszkańca przyjmują wnioski na jej założenie?
Odpowiedź: Nie! Osoby zainteresowane założeniem Zgierskiej Karty Mieszkańca składają wnioski poprzez formularz na stronie internetowej karta.miasto.zgierz.pl lub osobiście, w siedzibie Zgierskiego Centrum Seniora przy ul. Narutowicza 29.